(( جشن طلاق )) زیبنده جامعه اسلامی نیست

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت پدیده‌ جشن‌طلاق زیبنده جامعه‌ اسلامی نیست

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: پدیده‌ جشن‌طلاق زیبنده جامعه‌ اسلامی نیست.

 محمدرضا عدالتخواه در همایش تجلیل از مزدوجین خانواده بزرگ قضایی استان کرمانشاه،‌ اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با ناتوی فرهنگی که عمدتا جوانان ما را هدف قرار داده ترویج ازدواج آسان است.

وی ادامه داد: اگر ازدواج آسان در جامعه رواج پیدا کند بسیاری از معضلات اجتماعی در بطن جامعه برچیده خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج یک تهدید اساسی است، گفت: در حال حاضر میانگین سن ازدواج پسران در استان کرمانشاه 28.5 و دختران 24 سال است و اگرچه به نسبت آمارهای کشوری وضعیت بهتری داریم، اما همین هم نشان از بالا رفتن سن ازدواج دارد.

عدالتخواه تصریح کرد: امروزه در جامعه با پدیده شومی به نام ازدواج سفید یا همان باهم‌باشی بدون ازدواج مواجه‌ایم که یقینا در آینده پیامدهای بسیار ناخوشایندی همچون بی بند و باری و موالید نامشروع را در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از سویی دیگر شاهد رواج مراسمی تحت عنوان جشن طلاق در کشور هستیم که چنین مواردی هرگز زیبنده یک جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در 9 ماهه سال جاری 16 هزار و 117 مورد ازدواج در سطح استان صورت گرفته که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 16 هزار و 813 مورد بوده که نشان می‌دهد در این مدت 696 مورد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

عدالتخواه ادامه داد: از سویی دیگر در 9 ماهه سال جاری 3805 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 3639 مورد بوده، یعنی در امر ازدواج کاهش و در امر طلاق افزایش داشته‌ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کل کشور بیش از یازده میلیون مجرد نزدیک به 30 سال داریم که اغلب آنها از سن ازدواج هم گذشته‌اند. همه این آمار و ارقام نشان از اوضاع نابسامان کشور در امر ازدواج دارد.

عدالتخواه یادآور شد: به تاخیر انداختن بچه دار شدن نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه اجتماعی کشور است که این هم آسیبی است که گریبانگیر جامعه شده است.

منبع : ایسنا