رسیدگی به امر ازدواج از اهداف معاونت فرهنگی قوه قضاییه است

معاون فرهنگی دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت معاونت فرهنگی قوه قضاییه رسیدگی به امر ازدواج را جزو یکی از مهمترین اهداف خود قرار داده است

معاون فرهنگی دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه رسیدگی به امر ازدواج را جزو یکی از مهمترین اهداف خود قرار داده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین معصومی لاری گفت:‌ بنیان خانواده نه فقط بنیانی برای حرکت‌های معنوی و ارتقای علمی مورد نیاز است بلکه به عنوان هدایت گر جامعه در عرصه های مختلف کارآیی دارد.

وی ادامه داد: کانون خانواده بنیانی برای حرکت‌های جمعی و هم افزایی درونی تعدادی انسان است که بتوانند در کنار یکدیگر در اوج محبت و آرامش مسیر را بدون مشکلات طی کنند.

معاون فرهنگی دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نسل‌ها دستاوردهای خود را از طریق خانواده به نسل‌های دیگر منتقل می‌کنند. هر چند امروز فناوری فرصت تربیت را تا حد زیادی از خانواده گرفته است، اما خانواده همچنان نقش بی بدیلی را در این عرصه دارد.

معصومی لاری تصریح کرد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه رسیدگی به امر ازدواج را جزء یکی از مهمترین اهداف خود قرار داده است؛ زیرا رفع بسیاری از معضلات دینی از طریق تشکیل خانواده و خانواده صورت می گیرد؛ لذا بر همین اساس ارتقا ارتباط میان اعضای خانواده پایه رشد خانواده خواهد بود.

وی گفت:‌ قشری از همکاران در قوه قضاییه ازدواج نکرده اند و برخی دیگر از فرزندان همکاران که در سن ازدواج قرار دارند هنوز مجرد هستند که این مورد نظر معاونت فرهنگی قوه قضاییه بوده و هست.

معاون فرهنگی دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: موسسه تبیان در این عرصه برای آشنا کردن کیس‌های مناسب اقداماتی را انجام داده است؛ قوه قضاییه با کمک موسسه فرهنگی تبیان توانست سامانه همسریابی با تکیه بر همه خصوصیات مورد نظر را راه اندازی کنند تا از این طریق گام موثری در امر ازدواج بردارند. این اتفاق در قدم اول در تهران و به مرور زمان سراسر کشور را شامل می‌شود.

منبع : ایسنا