نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد رسمی یک ضرورت است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج گفت تاکید قانون بر انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سندهای معتبر است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج گفت: تاکید قانون بر انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سندهای معتبر است.

حاجی رضا شاکرمی ، با اشاره به لزوم پیشگیری مردم از خرید و فروش تسهیلات بانکی بدون اطلاع بانک مربوطه اظهار کرد: چنین اقدامی بدون رعایت قوانین بانکی و ضوابط مربوط به تسهیلات برای هر دو طرف وام‌گیرنده و وام‌دهنده می‌تواند عواقب حقوقی به همراه داشته باشد.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد با خرید و فروش ملک، تسهیلات قانونی مربوط به آن را بدون قراردادهای رسمی و انتقال وام در بنگاه‌های املاک انجام می‌دهند و در آینده زمینه بروز آسیب‌های بسیاری می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های یاد شده مشکلات قانونی به همراه دارد و می‌تواند برای طرفین معامله در امور حقوقی و قضایی مشکل ایجاد کند.

شاکرمی ادامه داد: نحوه نظارت بر دفاتر ثبت اسناد رسمی و چگونگی عملکرد آن‌ها این اطمینان را به جامعه می‌دهد که از هرگونه فعالیت غیرقانونی جلوگیری می‌شود و مردم لازم است برای پیشگیری از انجام کلاهبرداری در روند قراردادهای مالی به این دفاتر مراجعه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج خاطرنشان کرد: واضح است که برای معامله املاک، استفاده از دست‌ نوشته‌های غیرمعتبر نمی‌تواند اطمینان لازم را فراهم و از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کند، آسیب‌های انجام چنین قراردادهایی بر عهده افراد معامله‌کننده است.

این مقام قضایی در پایان گفت: مردم با رعایت ضوابط قانونی، اخلاقی و شرعی در معاملات خود می‌توانند زمینه بهبود و توسعه روابط اقتصادی جامعه را فراهم و زمینه اصلاح جامعه را فراهم کنند.

منبع : ایسنا