خطر سرقت اطلاعات بانکی ذخیره شده در تلفن همراه

فردی که با سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان از اطلاعات بانکی ذخیره شده در آن سوء استفاده و برداشت غیر مجاز اینترنتی کرده بود توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد

فردی که با سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان از اطلاعات بانکی ذخیره شده در آن سوء استفاده و برداشت غیر مجاز اینترنتی کرده بود توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ قاسملو رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار کرد: چندی پیش فردی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه ای اعلام داشت مدتی قبل گوشی همراه خود را گم کرده و بعد از مدتی متوجه شده از حساب بانکی اش طی چندین فقره برداشت اینترنتی و خرید شارژ غیر مجاز صورت گرفته است که موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بررسی ها و استعلامات بانکی لازم معمول و مشخص شد که برداشت ها به صورت خرید شارژ و با استفاده از پرداخت الکترونیک یکی از بانک ها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی افرود: مشخصات خریدار و استفاده کننده شارژها استخراج جهت بررسی به این پلیس احضار و در تحقیقات از وی معلوم شد که ابتدا تلفن همراه شاکی را به سرقت برده و با توجه به اینکه اطلاعات کارت بانکی شاکی در گوشی موبایل ذخیره شده بود از آن سوء استفاده نموده و اقدام به برداشت از حساب کرده است که پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا گردید.

وی افزود:برابر ماده 12 قانون جرائم رایانه ای هر کس به طور غیر مجاز داده های متعلق به دیگری را برباید ، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد به جزای نقدی و حبس مقرر قانون و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات شخصی و عکس های خصوصی و همچنین اطلاعات بانکی شامل شماره کارت و حساب و رمز اول و دوم خود را هیچ وقت در گوشی تلفن همراه خود ذخیره ننموده و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که متخلفان فضای مجازی باهوش بوده و در کمترین زمان می توانند اطلاعات شخصی آنان را ربایش و از آن به نفع خود استفاده نمایند.

منبع : ایسنا