اگر با دنیای الکترونیک پیش نرویم مجرمین از ما جلو خواهند افتاد

سامانه ارتباط الکترونیکی پرونده‌های قضایی فرماندهی انتظامی با دادسرای‌ عمومی و انقلاب‌ با حضور دادستان استان کرمانشاه راه‌اندازی شد

سامانه ارتباط الکترونیکی پرونده‌های قضایی فرماندهی انتظامی با دادسرای‌ عمومی و انقلاب‌ با حضور دادستان استان کرمانشاه راه‌اندازی شد.

نقشه برداری جرم - توصیف جرم - مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه -  وقتی بی اطلاعی از قانون زمینه ارتکاب جرم می شود  - آیا می دانید جرم چیست و مجرم کیست ؟

مجتبی ملکی با تقدیر از مسئولان انتظامی جهت راه‌اندازی این سامانه در سطح کشور و استان کرمانشاه به پیشرفت دنیای الکترونیک اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشرفت مجرمین در زمینه ارتکاب جرائم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) که عمده آن بصورت الکترونیکی انجام می‌شود اگر ما همچنان بخواهیم همانند گذشته اقدامات خود در روند رسیدگی به پرونده‌ها را به‌صوت سنتی و دستی انجام دهیم قطعا مجرمین از ما جلو خواهند افتاد.

ملکی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه قطعا علاوه بر تاثیر بسیار خود در کاهش اطاله دادرسی، موجب خواهد شد از برخی تخلفات صورت گرفته از ناحیه برخی افراد در روند رسیدگی به پرونده‌ها به‌صورت دستی و سنتی پیشگیری شود.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی - اصل قانونی بودن جرم و مجازات 

دادستان کرمانشاه با اشاره به فراهم‌ بودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این سامانه در سطح استان اظهار کرد: از چند سال پیش معاونت آمار و انفورماتیک در قوه قضاییه آغاز به کار کرد و از همان زمان الکترونیکی‌کردن کارها در دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد روند رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضا از جمله روند رسیدگی، وقت دادرسی و اعلام نتایج به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع : ایسنا